Comercianții cu amănuntul din România, încearcă să asigure angajații și furnizorii pe fondul crizei Covid-19
Spre deosebire de comercianții cu amănuntul non-alimentar, hipermarketurile, supermarketurile și magazinele alimentare din România au înregistrat o cerere puternică în ultimele două săptămâni, deoarece populația a căutat să acumuleze rezerve pentru perioada în care se vor produce perturbări ale transportului transfrontalier, oferta mai scăzută de bunuri de consum de bază și poate prețuri mai mari.
Cel puțin aceasta pare a fi așteptarea de consens a celor care au golit rafturile marilor hipermarketuri în zilele trecute.
Pentru a asigura aprovizionarea sigură și operațiunile fără probleme, lanțurile de vânzare cu amănuntul alimentar au început să ofere stimulente furnizorilor și angajaților. Unii dintre ei valorifică oportunitățile și încearcă să angajeze o parte din angajații trimiși acasă de magazinele nealimentare.
Lanțul de supermarketuri Profi, de exemplu, a anunțat că „se pregătește să-și crească semnificativ personalul, deoarece misiunea companiei nu mai face afaceri, ci acționează ca o entitate privată care alimentează populația”, potrivit directorului general Profi România unde a fost prezent si acest site de stiri din București – https://ziaruldebucuresti.ro/.
Într-o altă mișcare strategică, Kaufland, cel mai mare retailer de produse alimentare din România, a anunțat că va plăti facturile furnizorilor săi în termen de 7 zile, comparativ cu 30 de zile așa cum se întâmplă în prezent, a raportat Economica.net. Măsura a fost luată în contextul crizei coronavirusului, pentru a asigura stocurile necesare pe rafturi. Compania specifică că securizarea inventarului de marfă este cel mai important obiectiv, după siguranța clienților, și că măsura va fi aplicată facturilor deja înregistrate în sistem.